ျပည္တြင္းျပည္ပမွာရွိေသာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာျပီးေခတ္မီဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေသာ စည္းကမ္းျပည့္၀သည့္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္တည္ေဆာက္ရာမွာ မိမိအခန္းက႑အလိုက္ တာ၀န္ေက်စြား၊ စည္းလံုးညီညြတ္စြာ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ၾကပါစို႕

Monday, July 16, 2012

လူမ်ိဳးျခား၊ ဘာသာျခားႏွင့္လက္ထပ္သည္ ့ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ တ၇ား ဥပေဒက ေပးအပ္ထားေသာ အခြင့္အေရးမ်ား


ျမန္မာတို႔သည္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့သည္။ တရားစီရင္ ရာတြင္လည္း ရာဇသတ္၊ ဓမၼသတ္၊ ျဖတ္ထံုးတို႔ျဖင့္ မႈခင္းမ်ားကို စစ္ေဆးလာခဲ့သည္။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔ လက္ေအာက္သို႔က်ေရာက္ခဲ့သည့္အခ်ိန္တြင္မူ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕တို႔သြတ္သြင္းလာသည့္ ျပဌာန္းဥပေဒမ်ားျဖင့္ အမႈမ်ား စီရင္ဆံုးျဖတ္ၾကသည္။ ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒ၊ ျပစ္မႈဆိုင္ရာက်င့္ထံုးဥပေဒ၊ တရားမက်င့္ထံုးဥပေဒ၊ အေမြခံ အက္ဥပေဒ တို႔မွာ ၄င္းတို႔အိႏၵိယႏိုင္ငံမွတဆင့္ ယူေဆာင္လာသည့္ဥပေဒမ်ားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၏ အေမြဆက္ခံေရး၊ လင္မယားကြာရွင္းေရးတို႔တြင္မူ ေရွးဓမၼသတ္မ်ားျဖင့္သာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာအမႈမ်ားတြင္သာ ဓမၼသတ္မသဲကြဲသည္မ်ားကို ထိုေခတ္က အျမင့္ဆံုးတရားရုံးျဖစ္သည့္ ပရီဗီြေကာင္စီက ဆံုးျဖတ္၍ လမ္းညႊန္သဖြယ္ ျပဌာန္းေပးခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးထမ္းဥပေဒအရ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္အတူအေမြခြဲေ၀ေရး၊ လင္မယားကြာရွင္းေရးစသည့္ ကိစၥမ်ားတြင္ တန္းတူအခြင့္အေရးရွိသည္။ လင္ႏွင့္မယား ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ကြာရွင္းသည့္အခ်ိန္တြင္ တိုးပြားလာေသာ လက္ထက္ပြားပစၥည္းမ်ားကို ညီတူညီမွ်ခံစားခြင့္ရွိသည္။သူငယ္ခ်င္းမ်ား အတြက္ အထူးမွတ္ေစလိုသည္မွာ “ၾသရသ”ဆိုရာ၀ယ္ သားကိုသာမက မိသားစု၌ မိခင္တာ၀န္ကို ထမ္းရြက္ႏိုင္သူ သမီးကိုလည္းဆိုလို၍ ၄င္းၾသရသအခြင့္အေရးကို ခံစားႏိုင္သည္။ ထို႔အျပင္ လင္က မယားကို ႀကီးေလးေသာျပစ္မႈက်ဴးလြန္လွ်င္ လည္း ကြာရွင္းခြင့္ေတာင္းႏိုင္၍ လင္ရရွိမည့္ေ၀စုပါ ဆံုးရႈံးပါသည္။ ထို႔အျပင္ လင္သည္ မယားအား ဓေလ့ထံုးထမ္းဥပေဒအရျဖစ္ေစ၊ ျပစ္မႈဆိုင္ရာက်င့္ထံုးဥပေဒအရျဖစ္ေစ မယားစရိတ္ေတာင္းဆိုက ေထာက္ပံ့ရန္တာ၀န္ရွိသည္။ ဤကား ဓေလ့ထံုးထမ္းဥပေဒအရ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအား အခြင့္အေရး အပ္ႏွင္းထားျခင္းျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးဟူ၍ အျမင့္ဆံုးအာဏာ (၃)ရပ္ရွိသည္။ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာသည္ ႏိုင္ငံ၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးရန္အတြက္ ဥပေဒ ျပဌာန္းေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ သူ႔ကၽြန္ဘ၀ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ ၄င္းတို႔ဓေလ့ထံုးထမ္းမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔တြင္ ေခတ္စားလာခဲ့သည္။ လူမ်ဳိးျခား မ်က္ႏွာျဖဴမ်ားအျပင္ အိႏၵိယႏြယ္ဖြား (ကုလား)မြတ္စလင္မ်ား၊ ဟိႏၵဴမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႕ တံခါးမရွိ၊ ဓါးမရွိ ဥဒဟို၀င္ထြက္သြားလာခဲ့သည္။ ၄င္းတို႔အနက္ အခ်ဳိ႕မွာ ျမန္မာလူမ်ဳိး မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းလူမ်ဳိးျခားမ်ား ကြယ္လြန္သည့္အခါ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာမိန္းကေလးမ်ားအတြက္ အေမြဆက္ခံေရး ျပႆနာျဖစ္လာသည္။ ဗုဒၶဘာသာ(ျမန္မာ)ဓေလ့ထံုးထမ္းဥပေဒအရ မည္သည့္ဘာသာ၀င္ႏွင့္လက္ထပ္ သည္ျဖစ္ေစ အေမြဆက္ခံခြင့္ မဆံုးရႈံးပါ။ သို႔ေသာ္ က်န္ဘာသာျခားမ်ားက ၄င္းတို႔ဘာသာဥပေဒအရ ဘာသာျခားႏွင့္လက္ထပ္သူမ်ားမွ ဘာသာကူးေျပာင္းမွ အေမြဆက္ခံခြင့္ရွိသည္။ အကယ္၍ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာမိန္းမမ်ားမွာ မူရင္းဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္ပါက သားသမီးတစ္က်ိတ္ပင္ရပါေစ၊ ေျမးျမစ္မ်ားပင္ ရပါေစ အေမြဆက္ခံခြင့္ဆံုးရႈံးရပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကိုလိုနီေခတ္တြင္ အခ်ဳိ႕ေသာျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာ စား၀တ္ေနေရးျပႆနာေၾကာင့္ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကရသည္။ ထိုအခါ ၄င္းလူမ်ဳိးျခားမ်ား၏ တရား၀င္ဇနီးမယားျဖစ္ေစရန္အတြက္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာ အဖိုးတန္ယံုၾကည္မႈကို

ကူးေျပာင္းရေတာ့သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အဆိုပါအမ်ဳိးသမီးမ်ားမွ ဆင္းသက္လာေသာ သားစဥ္ ေျမးဆက္တို႕မွာ ဘာသာျခားမ်ားျဖစ္ၾကေတာ့သည္။

ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ လက္ထပ္ရသည့္ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ အေျခအေနဆိုးကို ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းရန္ အလို႔ငွာ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအက္ဥပေဒအမွတ္ ၂၄ အရ “ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိန္းမမ်ား” အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈ အက္ဥပေဒကိုျပဌာန္းေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုဥပေဒမွာ ဒုတိယကမၻာစစ္ေၾကာင့္ လူသိနည္း၍ က်င့္သံုးႏိုင္မႈမရွိေသာေၾကာင့္ တစ္စံုတစ္ရာ အက်ဳိးမရွိခဲ့ပါ။ ကိုလိုနီေခတ္က ျပဌာန္းခဲ့ေသာ ဥပေဒမွာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ မရွိခဲ့၍ “၁၉၅၄ ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈဥပေဒ”ကို လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ျပဌာန္းေပးခဲ့သည္။ ထိုဥပေဒကို ၁၉၅၄ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္၊ အက္ဥပေဒအမွတ္ ၃၂ ျဖင့္ ျပဌာန္းေပးခဲ့သည္။ ထုိဥပေဒပုဒ္မေပါင္း ၃၁ ခုပါရွိသည္။

ထိုအက္ဥပေဒပုဒ္မ ၂၀၇(၁)တြင္ “ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္သည့္ ေယာက်ာ္းတစ္ဦးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ မိန္းမတစ္ဦးတို႔ ေပါင္းဖက္ေနထိုင္ျပဳမူၾကပံုသည္။ အကယ္၍ ထိုသူႏွစ္ဦးစလံုး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ဳိးခ်ည္းျဖစ္ေစေသာ္ ျမန္မာဓေလ့ထံုးထမ္းဥပေဒ (ဓမၼသတ္)အရ လင္မယာအရာေျမာက္မည့္ ေပါင္းဖက္ေနထိုင္ျပဳမႈၾကပံုမ်ဳိးျဖစ္လွ်င္ ထိုသူတို႔သည္ ထိုသို႔ေပါင္းဖက္ကပင္ ထိမ္းျမားခဲ့ရသည္ဟုလည္း မွတ္ယူရမည္” ဟု ျပဌာန္းထားသည္။

အက်ယ္ရွင္းပါမည္ ။

ထုိျပဌာန္းခ်က္အရ ဘာသာျခားႏွင့္လက္ထပ္သူ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာမိန္းမမ်ားသည္ ဘာသာ ကူးေျပာင္းရန္ မလိုဘဲ အေမြဆက္ခံခြင့္ရွိပါသည္။

ထို႔အျပင္ လက္ထပ္သူမ်ားသည္ ဤအက္ဥပေဒအရ ခန္႕ထားသည့္ မွတ္ပံုတင္အရာရွိထံ မွတ္ပံုတင္ရပါမည္။ ယခင္ ျပည္သူ႔တရားသူႀကီးအဖြဲ႕လက္ထက္တြင္ ျပည္နယ္တရားေရးဦးစီးမွဴး၊ တိုင္းတရားေရးဦးစီးမွဴး၊ ၿမဳိ႕နယ္တရားေရးဦးစီးမွဴးတို႔သည္ မွတ္ပံုတင္အရာရွိမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ယခုအခါ ျပည္နယ္ (သို႕) တိုင္းေဒသႀကီး တရားသူႀကီး၊ ခရုိင္တရားသူႀကီးတို႔အား မွတ္ပံုတင္အရာရွိအျဖစ္ ခန္႔အပ္တာ၀န္ ေပးထားပါသည္။

ထိုအက္ဥပေဒပုဒ္မ ၂၀(၂)အရ လင္မယားစတင္ေပါင္းသင္းခဲ့သည့္ေန႔မွစ၍ မည္သည့္အခါတြင္ မဆို ဤဥပေဒအရ မွတ္ပံုတင္ႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဘာသာျခားေယာက်ာ္းမ်ားႏွင့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ လက္ထပ္ေရးသည္ တရား၀င္ျဖစ္လာပါသည္။ အျခားဘာသာက မည္သုိ႔ပင္သတ္မွတ္ျပဌာန္းေစကာမူ ယခုအက္ဥပေဒသည္ အျခားဥပေဒအရ ျပဌာန္းခ်က္ကို လႊမ္းမိုးသည္ဟု ယူဆပါသည္။ ထိုအက္ဥပေဒပုဒ္မ ၂၅(၁)တြင္ လင္မယားကြာရွင္းမႈကိစၥ၊ ပစၥည္းခြဲေ၀မႈကိစၥ၊ သားသမီး ထိန္းသိမ္းမႈကိစၥမ်ားတြင္ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးထမ္းဥပေဒအရ ဆံုးျဖတ္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ပါရွိသည္။ ထိုပုဒ္မ ျခြင္းခ်က္တြင္ အကယ္၍ ဘာသာျခားေယာက်ာ္းျဖစ္သူသည္ ဘာသာေရးအေၾကာင္းေၾကာင့္ မိမိ၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မယားကို ကြာရွင္းလိုလွ်င္ (သို႔) စြန္႔ခြာလိုလွ်င္ (သို႕) ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ညႇဥ္းပန္းျခင္း၊ ရက္စက္သည့္အျပဳအမူအားျဖင့္ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ျပဳလွ်င္ . . .

၁။ ထိုေယာက်ာ္းသည္ ႏွစ္ဦးပိုင္ပစၥည္းမ်ားမွ မိမိရထိုက္ေသာ အစုကို စြန္႔ရမည့္အျပင္ ထိုမိန္းမအား ေလ်ာ္ေၾကးေပးရမည္။

၂။ မိန္းမသည္ သားသမီးအားလံုးထိန္းသိမ္းခြင့္ကိုရရွိရမည္။

၃။ ထိုသူသည္ အရြယ္မေရာက္ေသးသည့္ ကေလးမ်ားအတြက္ ကေလးစရိတ္ေပးရမည္။

ဤကား ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္ျဖင့္ အကာအကြယ္ေပးထားသည္။ ထိုဥပေဒပုဒ္မ (၂၆)တြင္ “ဤအက္ဥပေဒအရ ထိမ္းျမားၾကသူတို႔၏ (သို႔) ထိမ္းျမားခဲ့ၾကသည္ဟု မွတ္ယူျခင္းခံရသူတို႔၏ အေမြဆက္ခံမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ကိစၥအားလံုးကို ထိုသူတို႔ႏွင့္ ထိုသူတို႔၏ မိသားစုအားလံုးသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာလူမ်ဳိးခ်ည္းျဖစ္သကဲ့သို႔ ဗုဒၶဘာသာဓမၼသတ္ (ျမန္မာ့ဓေလ့ ထံုးတမ္း) ဥပေဒအရ ဆံုးျဖတ္ရမည္”ဟု ျပဌာန္းထားသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဇနီးတစ္ဦးႏွင့္ သားတစ္ဦး၊ အျခားအမ်ဳိးသမီးႏွင့္ရေသာ ဘာသာၿခား ္သားတစ္ဦး ရွိသည့္အနက္ ဘာသာၿခား ္သားတစ္ဦးတည္းသို႔သာ ေသတမ္းစာျဖင့္ ေျမႏွင့္အိမ္ကို ေပးအပ္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း၊ အေမြရွင္ မကြယ္လြန္မီ ေသတမ္းစာကို ေရးသားျခင္းမွာ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးထမ္းဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္၍ တရားမ၀င္ေပ။

ဘာသာျခား ေယာက်ာ္းေလးႏွင့္ ေပါင္းသင္း၍ရေသာ သားသမီးမ်ား အေမြခြဲရာတြင္ ျမန္မာဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒ ၄ အရ အျခားတည္ဆဲတရားဥပေဒ (သို႔) တရားဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာရွိေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေစကာမူ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမႏွင့္ ထိုမိန္းမ၏ ဘာသာျခားလင္ေယာက်ာ္းေပၚ၌ အာဏာသက္ေရာက္ရမည္ဟု ပါရွိသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အျခားဘာသာေရးထံုးတမ္းဥပေဒအရ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ဘာသာျခား ေယာက်ာ္းမ်ား၏အေမြကို ဆက္ခံရုံသာမက ၄င္းတို႔မွေမြးဖြားေသာ သားသမီးမ်ားပါ အက်ဳိးခံစားခြင့္ ရွိ္ပါသည္။

အေ၇းႀကီးဆံုးမွာ ယခု ဥပေဒ အ၇ မွတ္ပံုတင္ထား၇န္ပင္ၿဖစ္သည္။

သို ့့ဆိုလ်ွင္ ယေန ့ ၿမန္မာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၇င္ဆိုင္ေနႀက၇သည့္ အၿဖစ္မ်ားကား မည္သို ့နည္းဟု ေမးစ၇ာ၇ွိပါ၏။ အေၿဖကို ဥာဏ္မီသေလာက္ ေၿပာၿပပါမည္။

ပထမဆံုး တ၇ားဥပေဒ စိုးမိုးေ၇း ၇ွိၿခင္း ၊ မ၇ွိၿခင္း ပင္ၿဖစ္သည္။ အဘယ္တ၇ား၇ံုးက အဘယ္သို ့ေသာ တ၇ားသူႀကီးမ်ား သည္ အဘယ္သို ့ စီ၇င္သည္ကို ကုိယ္ေတြ ့မဟုတ္သၿဖင့္ ဘာမွ မေၿပာလိုပါ။ လူေတြႀကားထဲတြင္ေတာ့ သတင္းေမႊးၿပီးၿဖစ္ေပသည္။ ထို ့ၿပင္ ကုိယ့္၀မ္း ၀ဖို ့ အတြက္ ကို္ယ့္ယံုႀကည္ခ်က္ကို စြန္ ့ၿပီး သူမ်ားဆီတြင္ ဒုတိယ မယား အၿဖစ္ ေနလိုသည္ဆိုကတည္းက ၄င္း၏ intel ကို ခန္ ့မွန္းႀကည့္နုိင္သည္။ ထို ့ၿပင္ ၿမန္မာ လူမ်ိဳး အမ်ားစုသည္ ၇ံုးတို ့ဂါတ္တို ့ ၇ဲစခန္းတုိ ့ဆိုလွ်င္ ေသမေလာက္ေႀကာက္တတ္ေပသည္ ။ သို ့ၿဖစ္ေပ၇ာ ကုိယ့္နိိုင္ငံတြင္ ကုိယ့္အတြက္ မည္သို ့ေ သာ ဥပေဒ က မည္သို ့ အကာအကြယ္ေပးထားသည္ကို မေလ ့လာအား ။ သိထားေသာေ၇ွ ့ေနတို ့ ( အခ်ိဳ ့ပဲ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ)ကလည္း ကုိယ့္ လူမ်ိဳးခ်င္း ေသြး စည္းေ၇းထက္ -------- ------ ဆက္မေၿပာခ်င္ေတာ့ ပါ၊ ’ က်ေတာ္တို ့နုိင္ငံ ကုိ ေဘာင္းဘီ အစုတ္ ၊ အက်ၤ ီ အစုတ္နွွင့္ ၀င္လာၿပီး ၀က္သတ္ ၊ ဒန္အိုး ဒန္ခြက္ေ၇ာင္းခဲ ့၇ေသာ လူမ်ားမွာ တိုက္ႀကီးမ်ားေပၚ ေ၇ာက္ကုန္ပါပီ ။ (ဆက္ေၿပာမိပါက လူမ်ိဳ းေ၇း ပါသြားမွာစိုးေသာေႀကာင္ ့ အဆင္ေၿပသလို သာ ေတြး ႀကည့္ႀကပါ)

No comments:

Post a Comment