ျပည္တြင္းျပည္ပမွာရွိေသာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာျပီးေခတ္မီဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေသာ စည္းကမ္းျပည့္၀သည့္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္တည္ေဆာက္ရာမွာ မိမိအခန္းက႑အလိုက္ တာ၀န္ေက်စြား၊ စည္းလံုးညီညြတ္စြာ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ၾကပါစို႕

Friday, April 20, 2012

၂၀၀၁ စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႕က အေမရိကန္ႏုိင္ငံတြင္ ၿဖစ္ပြားခဲ့သည္ လိမ္လည္မူၾကီး (အပုိင္း - ၂)




ေလယာဥ္ပ်ံကို ျပန္ေပးဆြဲတယ္လို႔ စြပ္စြဲခံရတဲ့အ ရဗ္လူငယ္ေတြရဲ႕ အမည္ဟာ အဲဒီစာရင္း ထဲမွာမပါ တာကိုသိရင္ ကမၻာ ႀကီးကအံ့ၾသမွာအမွန္ပါပဲ။ အား လံုးပဲ မွတ္မိၾကမလား ေတာ့မသိဘူး။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံမွာ မၾကာခဏေလယာဥ္ပ်ံေပးဆြဲခံရတဲ့ ျဖစ္ ရပ္ေတြရွိခဲ့တယ္။ အေမရိကန္အစိုးရဟာကၽြမ္းက်င္ သူပညာရွင္ေတြနဲ႔ အဲဒီအႏၱာယ္ကုိ ဘယ္လိုကာ ကြယ္တားဆီးရ မလဲဆိုတာကိုတိုင္ပင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက တယ္။ ပင္တဂြန္က ေလယာဥ္ေဆာက္တဲ့ ကုမဏီ ႀကီးႏွစ္ခုကို ဒီတာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့တယ္။ သူတို႔အေန နဲ႔ေျမျပင္ကေနေတာင္ ေလယာဥ္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ ကိုင္တြယ္ႏိုင္တဲ့စနစ္ကို ရွာႀကံတီထြင္ဖို႔ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီကုမဏီ ေတြဟာ အဲဒီစနစ္ကိုတီထြင္ ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီအခ်က္ကို လွ်ိဳ႕၀ွက္ ထားၾကတယ္။ ေလယာဥ္ေမာင္းသူကို ေတာင္အ သိမေပးခဲ့ဘူး။ ေလယာဥ္ေပၚမွာ တီးတိုးေျပာတဲ့ စကားကိုေတာင္ ေျမျပင္ကေနၾကားႏိုင္တယ္။ ဒီတီ ထြင္မႈဟာ ေလယာဥ္ရဲ႕မူလအစီအစဥ္ တစ္ခုလံုးကို ေတာင္ဖ်က္ဆီးႏိုင္တယ္။ ဘယ္ေနရာမွာမဆိုေလ ယာဥ္ကို ဆင္းသက္ေစႏိုင္တယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ခဲ့ရင္ ေလယာဥ္ေမာင္းသူေတာင္ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ဘူး။အဲဒီ အခ်က္ေတြကို ေလယာဥ္ကုမၸဏီရဲ႕တာ၀န္ရွိသူေတြ ကိုလည္း အသိမေပးဘဲ လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီစနစ္ရဲ႕အတိုေကာက္ ကို JPLS လို႔ေခၚတယ္””

ေထာက္လွမ္းေရးေလယာဥ္ေတြ ေမာင္းသူမ ပါဘဲေမာင္းႏွင္သလိုေပါ့။ ဒီစနစ္နဲ႔ ေလယာဥ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး စက္တင္ဘာ ၁၁ တိုက္ခိုက္မႈကိုစီ စဥ္ခဲ့တာပါပဲ။ အေမရိကန္ပညာရွင္ မစၥတာဂ်ိဳး အဲလစ္က ““ဒီစနစ္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေလယာဥ္ ပ်ံေတြ ျပန္ေပးဆြဲခံရျခင္းက ကယ္တင္ကာကြယ္ဖို႔ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ခ်က္ခ်င္းပဲအစိုးရစစ္တပ္နဲ႔ မာ ဖီးယားဂိုဏ္းေတြဟာ ဒီစနစ္ကို သူတို႔ရဲ႕ရည္ရြယ္ ခ်က္ျဖည့္ဆည္းဖို႔ စဥ္းစားလာခဲ့ၾကတယ္။ ကမာၻ ကို စိုးမိုးေရးနဲ႔ ကမာၻႀကီးရဲ႕အစီအစဥ္ကိုမိမိတို႔စိတ္ႀကိဳက္ ခ်ယ္လွယ္လိုၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ””လို႔ေကာက္ ခ်က္ခ်ခဲ့ပါတယ္။

ေလယာဥ္တိုင္းမွာ ထိကိုင္လိုက္ရံု ံနဲ႔ေလယာဥ္ ပ်ံေပးဆြဲခံရတဲ့သတင္းေပးႏိုင္တဲ့ ကိရိယာပါရွိပါ တယ္။ စက္တင္ဘာ၁၁ရက္မွာေလယာဥ္၄စီးစလံုး ဘယ္ေလယာဥ္မွ ျပန္ေပးဆြဲခံရတဲ့ သတင္းမေပးခဲ့ ဘူး။ ဒီလိုျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းက တစ္ခု ပဲရွိတယ္။ အဲဒီေလယာဥ္ေတြမွာရွိတဲ့အခ်က္ေပး ကိရိယာေတြကို အေ၀းထိန္းကိရိယာနဲ႔အသံုးျပဳလို႔ မရေအာင္လုပ္ခဲ့လို႔ပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္က ေလယာဥ္ ေပၚမွာ အနည္းဆံုးခရီးသည္ ၇၀ နဲ႔ ၈၀ အထိပါရွိ တယ္။ အဲဒီခရီးသည္ေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ေသမင္းကို ဒီလိုပဲထိုင္ၾကည့္ေနခဲ့တယ္ဆိုတာျဖစ္ႏိုင္ရဲ႕လား။ လႈပ္ရွားမႈမရွိ၊ အသံျပဳျခင္းမရွိ၊ ေအာ္သံမရွိ၊ တိုး လွ်ိဳးေတာင္းပန္သံမရွိ၊ ေလယာဥ္ တစ္စီးလံုးဘာ မွမျဖစ္သလိုပဲ။

ေလယာဥ္ ၄စီးထဲက၂စီးရဲ႕ဘလက္ေဘာက္စ္ ၂ ခုကို ရရွိခဲ့တယ္။ ၂ ခုစလံုးကို စစ္ေဆးၾကည့္ လိုက္တဲ့အခါမွာ ဘာအသံမွမၾကားရဘူး။ ၂ခုစလံုး ေျပာင္သလင္းခါေနတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚမွာရွိတဲ့ သူေတြအားလံုး ဆြံ႕အေနၾကလို႔လား။ ေလျဖတ္ေန ၾကလို႔လား။ အဲဒီဘလက္ေဘာက္စ္ကိုလည္း အ ေ၀းထိန္းကိရိယာနဲ႕သံုးမရေအာင္လုပ္ထားလို႔သာ ျဖစ္မယ္။ တစ္ခါ ေလယာဥ္ျပန္ေပးဆြဲခဲ့သူအၾကမ္း ဖက္သမားေတြဟာ အရဗ္မ်ားျဖစ္တယ္လို႕ ဒုတိယ ေမွ်ာ္စင္ပ်က္စီးၿပီး ၂၄ မိနစ္အၾကာမွာ အေမရိကန္ အစိုးရတာ၀န္ရွိသူေတြက ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာခဲ့ တယ္။ အဲဒါကိုလည္း ဆန္းစစ္ၾကည့္သင့္တယ္။

အဲဒီလုပ္ရပ္ရဲ႕တာ၀န္ရွိသူဟာ ဘင္လာဒင္နဲ႔ အလ္ ကိုင္ဒဟ္ျဖစ္တယ္တဲ့။ အရဗ္လို႔ စြပ္စြဲျခင္းကလည္း ျပန္ေပးဆြဲသူတစ္ဦးရဲ႕ ကားထဲမွာ အရဗီဘာသာနဲ႔ ေလယာဥ္ေမာင္းလမ္း馮န္စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုေတြ႕ ရလို႔တဲ့။ ေလယာဥ္ေမာင္းစာအုပ္ဖတ္ၿပီး ဘိုးရင္း ေလယာဥ္ႀကီးကို ေမာင္းႏွင္လို႔ရႏိုင္ပါသလား။

ေလယာဥ္အေသးစားေမာင္းသူနဲ႔၊ အဲယား ဘတ္စ္ေလယာဥ္ေမာင္းသူ၊ ဘိုးရင္း ၇၂၇ ေမာင္း သူတို႔ကိုယ္တိုင္က စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔က ေလယာဥ္ေမာင္းသလို ေလယာဥ္ေမာင္းကၽြမ္းက်င္ သူေတြေတာင္ မေမာင္းႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုထားၾက တယ္။ အရဗ္လူငယ္ေတြဟာ ေလယာဥ္ေမာင္းစာ အုပ္ဖတ္ၿပီး ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္သူေတြနဲ႔ ဘယ္ လိုမ်ား ဒီေလယာဥ္ႀကီးေတြ ေမာင္းတာ သင္ခဲ့ၾက ပါသလဲ။ ေလာရင့္စ္က ““ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေလယာဥ္ေလးစီးစလံုးရဲ႕ ခရီးသည္စာရင္းသြင္း ထားခ်က္ကို ေလ့လာခဲ့ရာမွာ အာရဗ္နာမည္တစ္ ခုမွမေတြ႕ခဲ့ရပါဘူး””လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သူကပဲျဖစ္ ရပ္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ႏွစ္ရက္မွာ ခရီးသည္အားလံုးရဲ႕ စာရင္းကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဆိုထားျပန္ တယ္။ ေလယာဥ္ကုမၸဏီ ေတြက ခရီးသည္ေတြရဲ႕ စာရင္းဟာ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔တကြ ေလာင္ကၽြမ္းသြားခဲ့ တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ ရယ္စရာေကာင္းတာက ေတာ့ စာရင္းမွတ္တမ္းဟာ ေလယာဥ္ေလံစင္း းနဲ႔ေလ ယာဥ္ကြင္းမွာ ရွိရမယ့္အစား ေလယာဥ္ပ်ံ ေပၚမွာ ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

မစၥတာမာရွယ္က ၂၄ နာရီေတာင္ မျပည့္ခင္ ေမွ်ာ္စင္ရဲ႕ၿပိဳက်ပ်က္စီးသြားတဲ့ အပ်က္အစီးေတြ ကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔ ကန္ထ絛ုက္ေပးလိုက္ရတဲ့အ ေၾကာင္းရင္းဟာ ဘာလဲလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့တယ္။ ဒါ့အျပင္အခ်ိန္မဆြဲဘဲ အရည္ေဖ်ာ္ပစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ကလည္း ပါလိုက္ေသးတယ္။ အ ပ်က္အစီးေတြကို စံုစမ္းစစ္ေဆးျခင္း ဘာတစ္ခုမွ မလုပ္ခဲ့ၾကဘူး။

““အေမရိကန္ေတြကိုယ္တိုင္က ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ္ပ်က္စီးေအာင္ဘယ္လိုလုပ္မွာလဲ””လို႔ တခ်ိဳ႕ ကေျပာၾကတယ္။ အဲဒီသူေတြအေနနဲ႔အေမရိကန္ စာေရးဆရာ James Bomford ၏ Body of Se-ctrets ဆိုတဲ့စာအုပ္ကို ေလ့လာၾကည့္သင့္ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ စာေရးသူက““အေမရိကန္ႏိုင္ငံ မွာ ႏိုင္ငံရဲ႕ေပၚလစီကို မိမိတို႔စိတ္တိုင္းက်ျပဳလုပ္ဖို႔ နဲ႔ခ်ယ္လွယ္ႏိုင္ဖို႔ ဘာမဆိုလုပ္ႏိုင္တဲ့ အင္အားစု ေတြရွိတယ္။ အတိတ္မွာဂၽြန္အက္ဖ္ကေနဒီရဲ႕ေခတ္ က စီအိုင္ေအဟာ လုပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္။ သူတို႔ဟာ က်ဴးဘားႏိုင္ငံကို တိုက္ခိုက္ဖို႔ အႀကံအစည္ေတြျပဳ လုပ္ၿပီး ပင္တဂြန္ရဲ႕သေဘာတူညီခ်က္ကို ယူခဲ့ၾက တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအႀကံအစည္ေတြကို ကေန ဒီထံတင္ျပလာတဲ့ အခါက်ေတာ့သူကပယ္ခ်တယ္။ အဲဒီျငင္းပယ္မႈရဲ႕ ရလဒ္ကေတာ့ ကေနဒီလုပ္ႀကံ ခံရျခင္းပဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီအႀကံအစည္က အေမရိ ကန္အေနနဲ႔ကိုယ့္ႏွာေခါင္းကို ကိုယ္တိုင္လွီးျဖတ္ၿပီး က်ဴးဘားအေပၚ တိုက္ခို္က္ဖို႔ျဖစ္တယ္။

အႀကံအစည္က အေမရိကန္တပ္သားေတြကို ရွပ္၀တ္စံုေတြ၀တ္ေပးၿပီး အေမရိကန္ေလယာဥ္ ေတြကို တိုက္ခိုက္ေစမယ္။ ေလယာဥ္အခ်ိဳ႕ကို ပစ္ခ်ဖ်က္စီးခံလိုက္မယ္။ စစ္သေဘၤာအခ်ိဳ႕လည္း နစ္ျမဳပ္ခံလိုက္မယ္။ အဲဒါကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး က်ဴး ဘားအေပၚတိုက္ခိုက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ စစ္စ တင္ဖို႔ႀကံစည္ခဲ့ၾကတယ္””အႀကံေပစက္လြန္းပါေပ့။

အဲဒီလိုပဲ စက္တင္ဘာ ၁၁ လုပ္ဇာတ္ ဟာလည္း အစၥလာမ္နဲ႔မြတ္စလင္ကမာၻ ကို နာမည္ ဖ်က္ဖို႔၊ ဘင္လာဒင္နဲ႔ အလ္ကိုင္ဒါကိုတည္ခ်က္ လုပ္ၿပီး အာဖဂန္ကို က်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ႀကံစည္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment