ျပည္တြင္းျပည္ပမွာရွိေသာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာျပီးေခတ္မီဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေသာ စည္းကမ္းျပည့္၀သည့္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္တည္ေဆာက္ရာမွာ မိမိအခန္းက႑အလိုက္ တာ၀န္ေက်စြား၊ စည္းလံုးညီညြတ္စြာ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ၾကပါစို႕

Sunday, June 10, 2012

သတင္း မီ ဒီယာ တန္ဖိုး ဆိုတာ



ယေန႔ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံတြင္ သတင္း မီဒီယာ နယ္ပယ္ က်ယ္ျပန္႔ လာခဲ့သည္။ သတင္း ဂ်ာနယ္မ်ား စာဖတ္ ပရိသတ္ကို အမ်ားဆံုး ဆြဲေဆာင္ ထားႏိုင္ ၾကသည္ကို ေတြ႕ရမည္။ မ်က္ေမွာက္ သတင္း ေခတ္ႀကီးတြင္ မီဒီယာနယ္ပယ္သည္ က်ံဳ႕သြားခဲ့ပါၿပီ။ ကမၻာႀကီးသည္ ရြာႀကီးတစ္ခုမွ်သာ ရွိေတာ့သည္။ ကမၻာ႔အေရွ႕ျခမ္းႏွင့္ အေနာက္ျခမ္း၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ ဝဲယာ တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္တြင္ သတင္းကြန္ရက္မ်ားက အခ်ိန္မဆိုင္းပ်ံ႕ႏွံ႔ေနေပသည္။ ယေန့ သတင္းတန္ဖိုးဆိုရာတြင္ ယံုၾကည္မႈ၊ ခိုင္မာမႈ၊ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ရွိမႈ၊ ႐ိုးသားမႈမ်ားေပၚတြင္ အေျခခံသည္။ ယင္းတို႔အေပၚတြင္ ေစတနာ သဒၶါတရား ဖ်န္းပက္ယွက္လႊမ္းလိုက္ေသာအခါ သတင္းမီဒီယာသည္ ျပည္သူမ်ား အားထားရာ၊ ယံုၾကည္ရာ မ႑ိဳင္ႀကီးအသြင္ ေဆာင္လာခဲ့ေတာ့သည္။
ျပ႒ာန္းအကဲျဖတ္
သတင္းမီဒီယာ၏ တန္ဖိုးကို ျပ႒ာန္း အကဲျဖတ္သည္မွာ ေရာင္စံုစာမ်က္ႏွာမ်ား မဟုတ္ၾက။ စကၠဴ အေကာင္းစားမ်ားက အဓိကမက်။ အဖိုးအချဖင့္လည္း မတြက္ ဆ တတ္ၾက။ ျပည္သူတို႔ ဖတ္ခ်င္၊ သိခ်င္၊ ေလ့လာ ေစ့ငုခ်င္ေသာ သတင္း ေဆာင္းပါး မ်ားကို တိက်ခိုင္လံုစြာ၊ ယံုၾကည္စိတ္ခ်စြာပံုအပ္၍ အခ်ိန္တို အတြင္း ေပးဆပ္ႏိုင္မည့္ သတင္း မ်ားကိုသာ တန္ဖိုးထား ဂ႐ုတစိုက္ ဖတ္႐ႈ လိုၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ဂ႐ုတစိုက္ သိမ္း ဆည္း စုေဆာင္း သိုမွီး တတ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ဆိုပါလွ်င္ သတင္း သုေတသန သဖြယ္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ထားရွိၾကသည္။
ျပည္သူ႔ဘဝနီးစပ္မႈ
သတင္းမီဒီယာသည္ အီလက္ထရြန္ နစ္(ဝါ)ပံုႏွိပ္မီဒီယာျဖစ္ေစ ျပည္သူ႔ဘဝႏွင့္ နီးစပ္ကာ ျပည္သူတို႔ခံစားႀကံဳေတြ႕ေနၾက ရေသာ ေန႔စဥ္ဘဝကို ထင္ဟပ္ရန္လိုအပ္ ေပသည္။ လွ်ပ္စစ္မီးပ်က္၍ဒုကၡေရာက္ေန ခ်ိန္တြင္ သတင္းစာက “ပံုမွန္မီးေပးလ်က္ ရွိေၾကာင္းသိရသည္”ဟု သက္ဆိုင္ရာဌာန ဘက္က ရပ္တည္ေဖာ္ျပခဲ့ပါလွ်င္ ျပည္သူ တို႔၏ ယံုၾကည္မႈရွိမည္ မဟုတ္ေခ်။ သက္ဆိုင္ရာ မီဒီယာကလည္း ေပးပို႔ ထုတ္ျပန္ေသာဌာနအတိုင္းသာ မ်က္စိမွိတ္ ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းျဖင့္ တာဝန္ေက် ေဆာင္ ရြက္ရန္မသင့္။ အမွန္တကယ္ သက္ဆိုင္ ရာ ရပ္ကြက္သို႔ဖုန္းျဖင့္ ေမးျမန္းအတည္ျပဳ ခ်က္ယူ ရန္လိုအပ္သည္။ အသံုးခ်ခံမီဒီယာ အျဖစ္ မရပ္တည္ႏိုင္ပါေခ်။
ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ
ဆိုရပါလွ်င္ ျပည္သူ႔အတြက္သတင္း မွန္မေပးႏိုင္လင့္ထားပါ၊ သတင္းမွားေတာ့ မေပးမိေစရန္ ဂ႐ုျပဳၾကရပါမည္။ အဘယ့္ ေၾကာင့္မူ ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာအေပၚ ျပည္သူတို႔ ၏ ယံုၾကည္အားကိုးမႈကို ေလးစားသင့္ ေပသည္။ ပို၍ဆိုးသည္မွာ မီဒီယာကို မီဒီ ယာကပင္ ျပန္သတ္ေနမႈ မျဖစ္သင့္ပါ။
ယေန႔ေခတ္ကဲ့သို႔ စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္ ကို တြင္တြင္ႀကီးေျပာေနေရးေနရၾကရသည့္ ကာလတြင္ ပို၍ဂ႐ုျပဳေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ယေန႔ သတင္းဂ်ာနယ္မ်ားသည္ လြတ္လပ္ခြင့္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအတြင္း သတင္းကို သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္လုပ္ ကိုင္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ယခုကဲ့ သို႔ၿပိဳင္ဆိုင္မွလည္း သတင္းမီဒီယာက႑ ဖြံ႕ထြား လာႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ အခြင့္ထူးခံ၍ သတင္းမီဒီယာကို မျခယ္ လွယ္သင့္၊ မလွည့္စားသင့္၊ ျဖားေယာင္း ရန္မသင့္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ Up-date (ေနာက္ဆံုးရသတင္း)မ်ား ကို သတင္းမီဒီယာတိုင္းက ဦးစားေပး ေဖာ္ ျပလိုၾကသည္။ သူ႔ထက္ငါျဖင့္ ျပည့္ျပည့္ စံုစံု စီကာပတ္ကံုး ေရးသားေဖာ္ျပလိုၾက သည္။
ဤေနရာတြင္ လူတစ္စု၊ အဖြဲ႕ တစ္ဖြဲ႕ကသာ ဝင္ေရာက္ကာ လက္ဝါး ႀကီး အုပ္သြားၾကေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားက လည္း သတင္းမီဒီယာနယ္ပယ္၌ လတ္ တေလာေရပန္းစား လူေျပာမ်ားေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္အခြင့္ထူးခံမ်ား ေနရာတကာ၌ ထြင္းေဖာက္ ဝင္ေရာက္လာေနၿပီလားဟုပင္ သံသယပြားမိခဲ့သည္။
ျဖတ္ေက်ာ္ေနရဆဲကာလ
မ်က္ေမွာက္ သတင္းမီဒီယာမ်ား သည္ အဆင့္တစ္ခုကို ျဖတ္ေက်ာ္ေနၾကရ ဆဲျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ ျဖတ္ေက်ာ္ၾကရာ တြင္ “ဒြိဟစိတ္” (သို႔) “ေၾကာင့္ၾကစိတ္” (သို႔) “မဝံ့မရဲစိတ္”စသည္တို႔က ဖိစီးခံစား ေနၾကရသည္။ ဤတစ္ဆင့္ကိုသာ ေက်ာ္ ျဖတ္ရသည္ကပင္ ခရီးေဝးတစ္ခုသို႔ သြား ေရာက္ေနရသည့္ႏွယ္ ခက္ခဲပင္ပန္းေနရ သည္။ ပစၥကၡကာလသည္ ဤကဲ့သို႔ေသာ အေနအထား၊ အခင္းအက်င္းကို ရွိေနရန္ မသင့္ေတာ့ပါေခ်။ “ရွဥ့္လည္းေလွ်ာက္ သာ၊ ပ်ားလည္းစြဲသာ” ျဖစ္သင့္ေနပါၿပီ။ စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုရာတြင္ ဆင္ျခင္တံုတရားႏွင့္ တာဝန္ယူမႈကိုၾကား သိေနရျပန္သည္။
ဤသည္တို႔မွာ သတင္း သမား က်င့္ဝတ္မ်ားက ျပဆိုသတ္မွတ္ ထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သတင္းမီဒီယာတို႔သတင္း တန္ဖိုးရွိရွိ၊ က်င့္ဝတ္သိကၡာရွိရွိ ေလွ်ာက္ လွမ္းႏိုင္ရန္ အခ်ိန္တန္ေနပါၿပီ။ သက္ ဆိုင္ရာကလည္း လိုအပ္သည္ထက္မၾကပ္ မတ္မိေစရန္ ေစာင့္ထိန္းလုပ္ေဆာင္ၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္က ပုဂၢလိကပိုင္ သတင္းစာ မ်ား ထြက္ရွိလာရန္ ခတ္ကြင္းျပင္ေနၾကၿပီ ျဖစ္ရာ ႀကိဳတင္၍ မဟန္႔တားသင့္ေတာ့ဟု ယူဆပါသည္။
သတင္းကို ငံ့လင့္ၾကေသာ သတင္း စာဖတ္ပရိသတ္သည္ မိမိသိရွိလိုေသာ အေၾကာင္းအရာဖတ္႐ႈရန္ သတင္းမီဒီယာ မ်ားကို အားထားၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဝိဝါဒကြဲျပားေနေသာ သတင္းႏွစ္ခုအၾကား ဗ်ာမ်ားၾကရသည္။ အထူးသျဖင့္ သတင္း ႀကီးမ်ားကို ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာမ်ားကို ဖတ္႐ႈ ရန္ အားကိုးတႀကီးျဖင့္ ရွာေဖြတတ္ၾက သည္။ ေဖာ္ျပျခင္း၊ ထုတ္လႊင့္ျခင္းမရွိပါက ယံုၾကည္အားကိုးမႈေလ်ာ့ပါးလာၾကရသည္။
ထင္ထင္ရွားရွားေဖာ္ျပသင့္
ပမာအားျဖင့္ ျပည္သူမ်ား စိတ္ဝင္စား ၍ လက္ေတြ႕ခံစားႀကံဳေတြ႕ေနၾကရေသာ လိုင္းကားကိစၥ၊ ထီလက္မွတ္ကိစၥ၊ စည္ပင္ သာယာကိစၥ၊ ကုန္စည္သတင္း၊ လမ္း တံတားကိစၥ၊ ရထားစီးနင္းမႈ၊ ေငြလဲမႈကိစၥ စသည္တို႔ကို ႏိုင္ငံပိုင္ပံုႏွိပ္မီဒီယာတို႔တြင္ ယခုထက္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေဖာ္ျပေပးရန္ လို လားလ်က္ရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕သတင္းမ်ား ကို မဝံ့မရဲမထင္မရွားမဟုတ္ဘဲ မ်က္ႏွာဖံုး သတင္းတင္၍ ထင္ထင္ရွားရွားတိတိလင္း လင္းေဖာ္ျပေပးရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္။
မိမိတို႔ ေဖာ္ျပေသာ သတင္းသည္ စာဖတ္သူ ျပည္သူတို႔ႏွင့္ နီးစပ္ရန္လို အပ္သည္။ ကိုရီးယားမင္းသမီးတစ္ဦး၏ မဂၤလာသတင္းသည္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး မ်ားအတြက္ အက်ိဳးျပဳသတင္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ အေနာက္ႏိုင္ငံ ေပါ့ပ္ အဆိုေတာ္တစ္ဦး၏ အယ္လ္ဘမ္စံခ်ိန္ တင္ ေရာင္းခ်ရမႈသည္ ျမန္မာ့ဂီတေလာက ကို ထင္ဟပ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ပရီမီးယားလိဂ္ အသင္းႀကီးတစ္သင္း၏ ျကြယ္ဝခ်မ္းသာ မႈက ျမန္မာ့ေဘာလံုးေလာကကို အဆင့္ ျမႇင့္တင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါ့မလား စသည့္ သတင္းေဖာ္ျပခ်က္မ်ိဳးကို ျပန္ လည္ဆန္းစစ္သံုးသပ္ရန္ လိုအပ္ပါလိမ့္ မည္။
မီဒီယာတာဝန္
မိမိတို႔ကိုယ္စားျပဳေသာ အဖြဲ႕အတြင္း ေဆာင္ရြက္ေနရေသာ မီဒီယာတာဝန္ကို ကိုယ္တိုင္ ပီပီျပင္ျပင္သိျမင္ထားၾကရန္ လိုေပသည္။ ေပါ့ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ကဲ့သို႔ အားကစားဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္၏အေရး အသားေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို တုပမည္ဆိုပါ က မိမိ၏ မီဒီယာအဆင့္အတန္းကို ျပန္ လည္တြက္ဆခ်င့္ခ်ိန္ၾကရန္ လိုေပသည္။ ယင္းသို႔ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ေဈး ကြက္အတြက္လား၊ ဆြဲေဆာင္မႈသက္ သက္လား၊ စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္လား ဆိုသည္မ်ားကို တိတိပပ ကြဲကြဲျပားျပား သိျမင္ထားၾကရပါလိမ့္မည္။
ဆိုလိုသည္မွာ ဂ်ာနယ္၏ အတိမ္ အနက္၊ ျဖန္႔ၾကက္ႏိုင္မႈ အေနအထား၊ ဖြဲ႕စည္းမႈ ပံုသဏၭာန္သည္ သတင္းစာႏွင့္ မတူသည္ကို သေဘာေပါက္သိျမင္သင့္ပါ သည္။ သတင္းစာကို သတင္းစာႏွင့္တူ ေအာင္၊ ထက္ျမက္ေအာင္၊ သြက္လက္ ေအာင္၊ ျပည္သူမ်ား အားကိုးယံုၾကည္လာ ေအာင္ ျပည္သူမ်ားနီးစပ္သည့္သတင္း အျဖစ္အပ်က္၊ အေၾကာင္းအရာ၊ ဗဟု သုတမ်ားျဖင့္သာ ဖြဲ႕စည္းေဖာ္ျပသင့္ေပ သည္။
သတင္းစာကို ေအာက္ေျခလူတန္း စားအလႊာ၏ လက္ကိုင္ျပဳရမည့္ မီဒီယာ အျဖစ္ဦးတည္ေဖာ္ေဆာင္ ထုတ္ေဝသင့္ပါ သည္။ သတင္းမီဒီယာ တစ္ေစာင္၏ တန္ဖိုး ကို ျပ႒ာန္းရာတြင္ ျဖန္႔ခ်ိသည့္ ပံုသဏၭာန္၊ အခ်ိန္အတိုင္းအတာ၊ ျပည္သူ႔လက္ဝယ္ သို႔ ေရာက္ရွိသည္အထိ လွမ္းျမင္ၾကည့္ႏိုင္ ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ “မိမိစားပြဲေပၚကို ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၌ ျပည္သူတို႔ စကားဝိုင္းဖြဲ႕ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါရဲ႕ လား” ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ေစ့ငုၾကည့္ရပါ လိမ့္မည္။
မီဒီယာႏွင့္ေစတနာ
သတင္းမီဒီယာတစ္ခု၏တန္ဖိုးသည္ ယင္းမီဒီယာ၏ ဂုဏ္သိကၡာကိုျပဆိုသည္။ ေရးသားတည္းျဖတ္မႈ အဝ၀သည္ အယ္ ဒီတာအဖြဲ႕၏ကြ်မ္းက်င္မႈကို ေဖာ္ျပသည္။ စာဖတ္ပရိသတ္ ျပည္သူ႔ထံေမွာက္ေရာက္ရွိ ျဖန္႔ခ်ိႏိုင္သည့္ ပံုသဏၭာန္သည္ ကြပ္ကဲ စီမံမႈကို ထင္ဟပ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းမူမွအစ ေၾကာ္ျငာအဆံုး သက္ဆိုင္ရာမီဒီယာ၏ ေစတနာကို ေဖာ္ျပေနသည္ကို အမွတ္ ထင္ထင္ရွိၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ၿခံဳ၍ဆိုရပါလွ်င္ မ်က္ေမွာက္ ဒီမို ကေရစီ ခရီးလမ္းေၾကာင္းတြင္ သတင္း မီဒီယာ၏တန္ဖိုးကိုခ်ိန္စက္ရာ၌ ယံုၾကည္ မႈ၊ ႐ိုးသားမႈ၊ ျပည္သူႏွင့္ တစ္သားတည္း ရွိမႈ၊ ျပည္သူ႔အသံကိုထင္ဟပ္ႏိုင္မႈ၊ ျပည္သူ ကို စာနာနားလည္မႈမွသည္ ကြ်မ္းက်င္မႈ၊ ေစတနာထားရွိႏိုင္မႈအဆံုး အစိုးရ၊ မီဒီယာ ႏွင့္ ျပည္သူတို႔အၾကား သဟဇာတရွိရွိ အျပန္အလွန္ ေလးစားယံုၾကည္ျခင္းက သာ သတင္းမီဒီယာ၏တန္ဖိုးကို မွတ္ ေက်ာက္တင္ခံႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုး သပ္ေရးသားလိုက္ရပါသည္။

No comments:

Post a Comment